Over ons

Dorpsraad Wanroij is een stichting met als doel het behoud en de verbetering van de leefbaarheid in Wanroij. In samenwerking met de gemeente, verenigingen en andere betrokken partijen zetten we ons in voor vele aanpassingen en verbeteringen in onze gemeenschap. De afgelopen jaren hebben we ons vooral gericht op woningbouw in Wanroij, zoals bij de projecten Roting II, Kattenstraat en het nieuwe plan Korenveld (Boerenbondterrein). Daarnaast zijn onze speerpunten onder andere:

1. Voorzieningen op peil: Denk aan het Wapen van Wanroij, de bibliotheek, onderwijs, jeugd, sport, ouderenzorg en groenvoorziening.
  2. Bloeiend verenigingsleven: We stimuleren lokale verenigingen en zorgen voor goede recreatievoorzieningen.
  3. Ruimte voor lokale ondernemers: We streven naar een balans tussen buitengebied, wonen en ondernemen.
  4. Verkeersveiligheid: In samenwerking met de gemeente Identificeren van knelpunten in het verkeer, zoals gevaarlijke kruispunten, onoverzichtelijke situaties of hoge snelheidszones.
  5. Energietransitie: We werken aan duurzame oplossingen.

We zijn op vele terreinen actief en staan open voor ideeën om de leefbaarheid van Wanroij te vergroten. Heb je suggesties of wil je meewerken?

Hebben we je interesse gewekt, neem vrijblijvend contact met ons op via dorpsraad@dorpsraadwanroij.nl  Wij vertellen je graag nog meer.

• Mark van der Straaten voorzitter
  • Johan Verheijen Penningmeester